Galéria Čin Čin
MENU ZAVRIEŤ
  • Aktuálna výstava
  • Archív výstav
  • Inštalácie výstav
  • Umelci
  • Média
  • O nás
  • Kontakt
  •  
  • EN

Galéria Čin Čin

Galéria Čin Čin Galéria Čin Čin
  • Aktuálna výstava
  • Archív výstav
  • Inštalácie výstav
  • Umelci
  • Média
  • O nás
  • Kontakt
  •  
  • EN
  • Facebook
  • Instagram

Eva Činčalová

Eva Činčalová/1982

Štúdium:

    1996- 2000- Stredná priemyselná škola odevná Trenčín, odbor odevný dizajn

    2002-  Vysoká škola výtvarných umení, Bratislava

   2002-  Katedra textilného dizajnu

   2003- 2009  Štúdium na katedre maľby a iných médií v 4.Ateliéry u prof. Ivana Csudaia 

   2008-  Udayana University, Denpasar, Bali, Indonézia                             

     Kolektívne výstavy

2009          11+1, Dom umenia, Bratislava

Small Scale, Kressling gallery, Bratislava

Maľba 09, VUB, Dvorana Ministerstva kultúry SR, Bratislava

Koncert pre všímavých, PKO Bratislava

Vianočná výstava, Galéria Space, Bratislava

2010          Painting in the movement, DK Nivy, Bratislava

Simpat, Komárno

2011          Maľba, Oravská Galéria, Dolný Kubín

Macher a snežienky, Župný dom, Púchov

Maľba 2011, VUB, Dvorana Ministerstva kultúry SR, Bratislava

2012        Neviditeľná Štiavnica, public- art projekt, Banská Štiavnica

BAAF, Crowne plaza, Bratislava

 2013          Art Follows You 2013, Afy gallery, Prague

Christmas bazART, Magna gallery, Piešťany

WINTER SELECTION 2, Flatgallery, Bratislava

 2014          Selection 2, Schemnitz Gallery, Banská Štiavnica

Winter selection, Flatgallery, Bratislava

Decembrové stopy, galéria Čin Čin, Bratislava

New Perspectives: Young Slovak Artist, Stilwerk, Vienna

 2015          Selection 3, Schemnitz Gallery, Banská Štiavnica

Výstava desaťročia, Stredoslovenská Galéria, Banská Bystrica

Decembrové stopy, Galéria ČinČin, Bratislava

Maľba, Východoslovenská Galéria, Košice

Výstava desaťročia, Bratislavský hrad, Bratislava

2016          Pamäť Prelud Predstava, Galerie kritikú. Palác Adria, Praha

Slovenská maľba, Galeria l’Italia, Milano, Italy

DOTeraz, DOT Gallery, Bratislava

Decembrové stopy, ČinČin Gallery, Bratislava

Vytvorené na Slovensku- Fulla, Galéria Ľudovíta Fullu, Ružomberok

Biela noc, Bratislava

2017          Intervencie VI, galéria Koniareň, Trebišov

Winter selection, Flatgallery, Bratislava

2018          More than 30…, Zoya gallery, Modra

Imago Mundi, Salone degli incanti, Trieste, IT

Vytvorené na Slovensku u Bazovského, M. A. Bazovský gallery, Trenčín

VII bienále súčasného umenia, Kasáreň Trenčianskeho hradu, Trenčín

VII bienále súčasného umenia, Umelka gallery, Bratislava

Decembrové stopy, ČinČin gallery, Bratislava

2019          Ivan Csudai: V zrkadle maľby, Galéria Jána Konjarka, Trnava

Decembrové stopy, ČinČin gallery, Bratislava

2020          Femme Florale, DOT gallery, Bratislava

2021          UNLOCK, Schemnitz gallery, Banská Štiavniva

2022          Decembrové stopy 9, ČinČin gallery, Bratislava

2023          Touch Nature, Rakúske kultúrne fórum, Bratislava

The human face, Kunstverein Familie Montez, Frankfurt nad Mohanom

Samostatné výstavy:

2004          Maestro, Aupark, Bratislava

2005          Mikloško Home Design, Bratislava

                  Salto po dobrom zásahu, Župný dom, Púchov

2007          Bonjour 2007, Bratislava

2008          Bonjour 2008, Bratislava

2009          Záhradná galéria, Plavecký Štvrtok                                                            

Secret, Župný dom, Púchov

2010          Painting in the movement, DK Nivy, Bratislava

2011          Back to the dreamland, Kabinet, Bratislava

 

2013          ARCHÍV, Flatgallery, Bratislava

                 ARCHÍV 2, galéria Artotéka, Bratislava

 

2015          Insider, Flatgallery, Bratislava

                  Insider part 2, Schemnitz Gallery, Banská Štiavnica

 

2017          Aquareality, slávica, Bratislava

 

2019          Nová vlna, Trenčín

 

2021          Surfaces, Danubiana, Bratislava

                  Hidden identity, DOT gallery, Bratislava

Ceny:       

2009           2. miesto v súťaži Maľba 2009 nadácie VÚB

 

Tvorba Evy Činčalovej vychádza zo známych žánrov, ako je portrét, zátišie či krajinomaľba. Pohybuje sa na poli zdanlivo realistického zobrazovania, ktoré však jemne narúša istotu skutočnosti toho, na čo sa pozeráme. Jedným z dôvodov ľahkého zneistenia publika je Činčalovej vymedzenie sa voči fotografickému obrazu. Z fotografií pri svojej maľbe totiž primárne vychádza, ale zároveň ich vlastnosti v maľbe popiera. Konfrontácia tradičných maliarskych námetov a techník s  postupmi digitálnych médií sa objavuje v  mnohých jej predchádzajúcich dielach, Jednalo sa najmä o skúsenosť s technickým obrazovým záznamom, čo sa prejavovalo hlavne v kompozícii námetu, v orezaní scény či rozostrení, ktoré následne prenášala do maliarskeho média.

 V sérii krajinomalieb, ktoré prezentuje na výstave v Galérii Čin Čin, sa neobjavujú žiadne ľudské postavy. Vďaka tomu dosahuje tichosť a meditatívnosť výjavov, ktoré prezentuje v komornej podobe drobných akvarelov a naopak  veľkoformátových malieb. V menších prácach, ktoré vystavuje podobne ako akúsi „fotostenu“ s množstvom prác vedľa seba, prináša akýsi výber spomienok, ktorých rozostreníe stráca realistickosť, ale nesie si so sebou emocionálny nádych, pocit z miesta, aký nadnesene nazývame geniom loci.

 

 Vo veľkoformátových maľbách zas akoby prekračovala estetiku digitálne zachyteného obrazu skutočnosti smerom k jej digitálnemu remastrovaniu, vďaka čomu vzniká realita úplne nová. Za novomediálny by sa dal označiť jej postup využitia maliarsky negatívnej formy surového plátna. Kompozične sa toto prázdno v štruktúre krajiny prevteľuje do bizarne sfarbenej vody, oblohy či skál, pričom práve jeho jednotná farebnosť a špecifická textúra evokuje neprirodzenú ostrosť syntetického obrazu generovaného počítačom.

 

 Činčalová tu využíva postupy podobné grafickým programom –  z reálnej predlohy vyberá časti, ktoré filtruje skrz svoju pamäť, zlepuje dohromady a vrství na neiluzívny naturálny podklad. Výsledkom je akási forma maliarskej rozšírenej reality, ktorá skutočné prostredie obohacuje o virtuálne, teda neexistujúce, ale potenciálne možné prvky. Absencia ľudí evokuje čistotu a nedotknutosť, posilňuje však tiež pocit nereálnosti a snovosti celého výjavu.

kurátorka:Jana Babušiaková

 

Výstavný program Galérie Čin Čin v roku 2023 z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

 

Výstavy / Exhibitions

Eva Činčalová: Before everything rises up

Eva Činčalová: Before everything rises up

Eva Činčalová 2023

Eva Činčalová 2023
Webovú stránku podporil .