patrí do strednej generácie výtvarníkov, venuje sa umeleckým činnostiam od dizajnu, cez sochu a inštaláciu až po šperk.
Vyštudovala maľbu u prof. Filu na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave a následne scénografiu na DAMU v Prahe.
Už počas štúdia začala je spolupráca s filmovými ateliérmi v Barrandove, Prahe a Bratislave, neskôr pôsobila ako scénografka divadla HADI Brno a Prostějov. Výtvarne spolupracovala i na tvorbe interiérov.
V roku 1980 zakladá alternatívny priestor DOLINECKA Praha, kde organizovala výstavy - spolu s novou Slovenskou Fotografickou Vlnou v Prahe,vytvarne albumy, divadlo, koncerty, párty.
V druhej polovici osemdesiatych rokov bola členkou skupiny mladých slovenských výtvarníkov oscilujúc medzi Bratislavou a Prahou. Zväčša maliari veľmi radikálne rozčerili vtedajsie stojaté vody a na svojich plenérových výstavách / EXTERIER 1-4/ prezentovali diela so znakmi postmoderného umenia.
V roku 1984 založila vlastné štúdio a workshop ARTPUZZLE.
Dlhší čas pôsobila v Holandsku aj New Yorku, kde absolvovala študijný pobyt.
Od 90-tych rokov sa pravidelne zúčastňuje umeleckých veľtrhov a výstavách v Nemecku, USA, Francúzsku, Holandsku.
Za svoju tvorbu získala Čestné uznanie WCC Bratislava (1986) a Bavorskú štátnu cenu za design (1995).
A v roku 1996 v Prahe otvára Galériu ART PUZZLE,
mnohé z jej diel sú zastúpené v zbierkach SNG Bratislava, UMPRUM Museum Praha, Neue Samlung Museum Angewandte Kunst Mnichov, Museum fur Kunst und Gewerbe Hamburg, v domácich a zahraničných súkromných zbierkach.
V roku 2008 zakladá ATELIER.EM, kde od roku 2009 organizuje výtvarné sympóziá SEM
(Medzinárodné výtvarné sympózium Hommage a Erna Masarovičová), vydáva publikácie..Monografia Erna Masarovicova /ziskala ocenenie kniha roku 2013/.
V roku 2011 otvara Galeriu BAZEN , ktora sa orientuje na site specific vystavy a od roku 2013
vedie Galeriu ZAHRADA open air socharska expozicia , ktora poriada eventy a hlada platformy pre sucasnu sochu.
Zije v Prahe a Bratislave
Samostatné výstavy:
1984 Galéria Cypriána Majerníka Bratislava
1985 NDV gallery Amsterdam, Chmelnice Praha
1986 Dom Slovenskej kultúry Praha, Gallery Atelier Amsterdam Holandsko
1990 Galéria Cypriana Majernika Bratislava
1991 Francúzsky inštitút Praha, Ville Fontaine/ Lyon Francúzsko
1994 Galerie u Řecických Praha
1997 Galeria K.D Olomouc
2005 Gallery Laguna Beach USA
2013 Galéria SPP Bratislava, Galleria Statua SIGNS Bratislava
2014 Galeria Cin Cin /KISSOCHY
Spoločné výstavy/výber/:
1984 Jugend Gestaltet Mnichov
1985 BIB Bratislava,Scénografie HADI Prostejov,
1986 Scénografie Praha,WCC Bratislava
1987 Rockfest Praha, Konfrontácie Vysočany, Exteriér Bratislava
1988 13-Bratislava, Art Basel, Exterier Kysuce, Prešparty Prešov, výtvarnici OF,
Úsměv a škleb,Praha
1989 OB-Art Paris, IHM Mnichov, Art Basel
1990 Inštalácia Waxenberg Rakúsko, Staroměstské Dvorky Praha
1991 Retretti Fínsko, Slovenský šperk SNG Bratislava, Festival Světla Praha,Gallery25 Helsinky
Minisalón Praha, Hračka jako umenie Mnichov, Jubilejná výstava Praha
1992 Slov.šperk Budapešť, Sculptura Muzeum moderného umenia Viedeň,
1993 Wawrick festival Londýn, Slov. Hračka Trenčín
1994 Minisalon New York , Slovenské umenie Brémy, Galéria Manneten, Švédsko
Nedomysleno Praha
1995 Tendence Frankfurt, Ligna Hannover, Nemecko, Gallery Middelburk,Holandsko
1996 IHM Mnichov, Tendence Frankfurt
1997 Umenie ako hračka Mníchov, Drevo v rukách umelca Hannover ,Nemecko
Studio Rosenthall Hamburg, Forma UP Bratislava
1998 Dialogy Frederiksen Dánsko
1999 New Design 99 Praha
2000 IHM Mnichov, NYIGF New York, Tendence Frankfurt,
2001 Kunst Gewerbe Museum Hamburg, Kunst Rosenheim Nemecko
2002 IHM Mnichov, NYIGF New York
2003 Art +interier Praha, IHM Mnichov Nemecko
2005 NYIGF Handmade New York,
2006 Kunst Gewerbe Museum Hamburg, Galerie Handwerk Mnichov Nemecko
2007 Handmade NYIGF New York,
2008 Sympózium Via Lucis Bratislava ,Via Lucis Budapešť,
Galéria PF 01 Bratislava
2009 Osemdesiate roky SNG,Bratislava, 1SEM Sympózium Hommage EM Bratislava
Schmuck wander, Bratislava,
2010 2SEM Sympózium Bratislava, Bubec Praha
2011 Schmuck wander Mníchov, 3SEM Bratislava, EM+sympózium Kremnica,
Socha a objekt Piešťany
2012 Socha a objekt- Socha piestanskych parkov
1-3SEM Umelka Bratislava, Blaf Bratislava, HPS hrad Devín,
Bubliny Litva a Lotyšsko, 4SEM Bratislava, Šperk sympózium Kremnica
2013 Socha a objekt / SAO/, 5SEM Bratislava, Bienale plastiky maleho formatu Pezinok,
HPS hrad Devin
2014 Propaganda Pistory Bratislava,Socha a objekt /SAO/, Socha SEM v UK Bratislava
Bubliny Manes Praha,6SEM Bratislava,HPS hrad Devin
2014 KiSSOCHY, Galéria Čin Čin,Bratislava
2015 Galéria Z, Zichyho palác Bratislava
2016 Aká matka, taká Katka, / s E- Masarovičovou/ Galéria M. A. Bazovského, Trenčín
2017 Aká matka, taká Katka - Oravská galéria v Dolnom Kubíne
2017 Aká matka, taká Katka - Galeria Koniarika, Trnava
-----------------------------------------------------------------------
Kata Kissoczy: KISSOCHY 2
Kurátorka: Beata Jablonská
Otvorenie: 6.9. 2017 o 17.00
Trvanie výstavy: 7.9. – 29.9 2017
Galéria Čin Čin, Podjavorinskej 4/a, www.galeriacincin.sk, oh: p.-p.14.00-18.30
Katarína Kissoczy vystavuje v Galérii Čin Čin už po druhýkrát. Ak prvá výstava z roku 2014 bola rekapituláciou, súčasná je vykročením z minulosti. Autorkino posledné výrazné tvorivé obdobie bolo predovšetkým späté s oživením bratislavského rodičovského domu s ateliérom jej matky Erny Masarovičovej. Vytvorila z neho miesto, kde spolu tvoria sochári, šperkári, maliari, hudobníci, fotografi a filmári v rámci každoročného medzinárodného sympózia. Kataríne Kissoczy sa podarilo zhodnotiť umelecké dedičstvo a pretvoriť ho v novú autentickú hodnotu: umeleckú, spoločenskú a predovšetkým ľudskú.
Na začiatku siahla po kovovom odpade, ktorý zostal po tvorbe matkiných sôch, viac-menej náhodne. Možnosti použitého materiálu jej vnukli myšlienku pracovať s tým „čo zostalo“ ako s určujúcim a konštrukčným konceptom tvorby. Dnes prevažne pracuje s kovovými platňami, ktoré sú odrezkami po laserovom rezaní. Vyrezané kovové platne a pásy pripomínajú ornamentálne vzorkovníky alebo strohejšie technické rastre. Zváraním a ich tvarovaním vytvára priehľadné priestorové objekty. Či už variabilné, postavené na pohybe, alebo statické, využívajúce dizajn kovových plátov. Niekedy ich dokonca ponechá nedotknuté a vyrezaný raster nechá pôsobiť napr. v prirodzenej alebo inscenovanej tieňohre osvetlenej umelým svetlom.
Ak má divák šťastie a stretne sa s viacerými autorkinými dielami, zreteľne vystúpi osobnejšia línia jej sochárskeho programu. Podľa názvov diel Svetlo, Tma, Oko, Čas, Dom z karát, Vlna, Možnosti, Rodinné prádlo je jasné, že sa vzťahujú k osobným témam, ktorými sa vyrovnáva s dedičstvom. Rodinným, výtvarným, ako aj výsostne intímnym. Nezostáva však v uzavretej intimite, dialóg smeruje von za mikrokozmos rodiny - k svetu, vesmíru, k univerzálnejším systémom a štruktúram. Ak bola predtým tvorba v prejave figurálna a skôr telesná, teraz jej nový tvarový minimalizmus ponúkol témy, ktoré vychádzajú zo skladby a možností materiálov, tvarov a ich vzájomných konštelácií. Príklon k primárnym formám je v tvorbe Kataríny Kissoczy v tejto chvíli tým zásadným, oslobodzujúcim krokom. Je o zbavení sa predchádzajúcich záťaží a možno je to opäť nový začiatok nasmerovaný k tomu najpodstatnejšiemu..... Ale pozor, je to len tušená možnosť, lebo jej cesta je SLOBODA.